BEZPIECZEŃSTWO LATANIA
AOPA PILOT, wrzesień 2016, str. 18
Myślenie pomaga - "los jest myśliwym"
(Tego nie ma w listach kontrolnych w sytuacjach awaryjnych)
TRANS WORLD AIRLINES Lot 235 wystartował zgodnie z planem na nocną trasę z Los Angeles do Honolulu 28 maja 1989 r. Kierując się w stronę Dinty, pierwszego punktu...
PRZEGLĄD LOTNICZY - listopad 2008, www.plar.pl
Kamil Iwankiewicz
Temat oleju silnikowego pojawiał się w felietonach z cyklu „Porady mechanika" już kilkukrotnie, lecz wyłącznie przy okazji innych zagadnień związanych z eksploatacją silników...
PILOTclub X-XI 2006
WYPADKI LOTNICZE - Okoliczności, przyczyny i zalecenia profilaktyczne
W Biuletynie ULG BL nr 14/2005 z 12 grudnia (dostępny w zakładce Bezpieczeństwo na stronie www.ulc.gov.pl) były opisane trzy zdarzenia lotnicze, których wspólnym przyczynowym mianownikiem był brak paliwa. Poniżej, przypominamy...
Int. Flight Training No 101 03/2003
Problem paliwa w JAK 52 pozostaje zagadką
The Yak 52 was refuelled, before departing on a planned flight to Carlisle Airport in formation with another Yak aircraft, routing via the Lake District...
International Flight Training News - issue 96, sierpień 2002
Wypadek samolotu z powodu braku paliwa. Piloci wzywają do zmian.
The training flight was planned as a circuit detail using Runway 32 and the student carried out the pre-flight inspection. The fuel gauge indicated full...
14 International Flight Training News - issue 85, lipiec 2001
Paliwo, niewiarygodne wskaźniki i co z tym powinna zrobić władza lotnicza
by Rufus Heald
The obvious difference between an aeroplane and a glider is that the aeroplane has some form of mechanical propulsion...